Connect with us

Sport

Sporturile electronice intră în programa școlară

Published

on

Sporturi electronice

Sporturile electronice intră în programa școlară din Suedia

Sporturile electronice (esports) vor figura în programa școlară a trei licee din Suedia, începând chiar cu semestrul viitor. Elevii vor putea învăța și practica jocuri precum Counter-Strike, Dota 2, League of Legends, scrie publicația suedeză. Aaftonbladet<http://www.aftonbladet.se/partnerstudio/digitalalivet/article21225971.ab>.

Liceele din Karlstad, Ovanåker și Stockholm vor avea săli dotate corespunzător, unde elevii vor deprinde deopotrivă noţiuni teoretice şi practice despre jocurile video asimilate sporturilor electronice. Mai mult, elevii vor avea posibilitatea de a forma echipe școlare cu care să participe la turnee internaționale de sport electronic precum DreamHack, cel mai mare festival digital creat chiar de suedezi și extins în alte 6 țări, printre care și România.
Sporturi electronice
În cadrul orelor de esports din Suedia, jucători, comentatori și analiști celebri ai
sporturilor electronice vor fi invitați să susțină cursuri și seminarii, iar printre
examenele finale se numără organizarea de către liceeni a unui turneu important de
esports.
„Școlile trebuie ofere elevilor o mai bună educație în privința societății
contemporane, iar acest program reprezintă un pas important în această direcție. Au
existat unele reproșuri și îndoieli pentru că le permitem elevilor să se joace la
calculator în timpul orelor de curs, dar vrem să desființăm prejudecata că acesta ar
fi un lucru rău. Mai mult, este vorba despre respectul pe care acești tineri îl
merită”, a declarat publicației suedeze mai sus menţionate, Ibrahim Khalifa,
directorul Consiliului de Educație și Forță de Muncă din Sigtuna, Stockholm.

În 2015, sporturile electronice (esports) au adunat 205 milioane de fani la nivel
mondial, iar valoarea pieței internaționale a atins cifra de 612 milioane de dolari,
potrivit datelor furnizate de compania americană de cercetare din domeniu, SuperData
Research.
sporturile electronice in scoli
În materie de sport electronic, România este gazda unor competiții internaționale de
mare anvergură. Cele cinci ediții DreamHack Bucharest organizate până acum, cărora
li se adaugă din 30 octombrie şi prima ediție DreamHack Cluj-Napoca, plasează
România  în topul primelor 5 țări cu cele mai mari evenimente esports.

„Pasiunea liceenilor români pentru sporturile electronice este imensă. La Cupa
Liceelor League of Legends, organizată de PGL, s-au înscris peste 1500 de elevi din
toată țara. În acest moment parcurgem procedura tehnică de recunoaștere a sportului
electronic ca ramură sportivă în România şi sperăm ca demersul Suediei să fie un bun
exemplu în acest sens. De altfel, țara noastră este a doua după Suedia, dacă ar fi
să ne uităm doar la amploarea pe care festivalul DreamHack o are în țările care
organizează festivalul digital”, a declarat Silviu Stroie, președinte PGL și
vicepreședintele International eSports Federation (IeSF).

Adriana Nica | PR manager
Computergames.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sport

Ce este hipoterapia şi cine sunt beneficiarii?

Published

on

hipoterapia-alba

TABĂRĂ DE RECUPERARE PRIN HIPOTERAPIE

Hipoterapia măreşte creşterea calităţii copiilor.

Este o metodă de educare sau reeducare cu ajutorul calului şi este indicată pentru:

-persoanele cu infirmităţi cauzate de accidente sau boli, deficienţe senzoriale;
-persoanele cu infirmităţi motrice, cerebrale, congenitale sau dobandite: tetrapareză spastică, parapareze, distrofie musculară si altele;
-persoanele cu afecțiuni psihice și comportamentale (nevroze, psihoze, probleme comportamentale, depresii, autism, Sindrom Down, ADHD);
-copiilor cu deficienţe relaţionale (probleme emoţionale).

Continue Reading

Eveniment

România, locul 6 pe națiuni la Campionatul Mondial de Sporturi Electronice 2015

Published

on

sporturi electronice

România, locul 6 pe națiuni la Campionatul Mondial de Sporturi Electronice 2015 din Coreea de Sud

*puteti folosi cu incredere fotografiile din attach. Apartin PGL si vi le oferim cu
drag pentru a ilustra acest comunicat.

București (5 decembrie). România a ocupat locul 6 pe națiuni la cea de-a 7-a ediție
a Campionatului Mondial de Sporturi Electronice (IeSF), desfășurată între 2-5
decembrie 2015, la Seul, Coreea de Sud.
Competiția a reunit 170 de jucători din 28 de țări, lotul României trecându-și în
palmares performanța remarcabile la toate cele trei probe incluse în programul CM
IeSF 2015: Hearthstone, League of Legends și StarCraft 2.

Un rezultat excelent a obținut Ștefan “Moody” Marinescu, care și-a adjudecat medalia
de bronz în concursul de Hearthstone. La Starcraft 2 și League of Legends, atât
Silviu “NightEnD” Lazăr, declarat cel bun jucător român de Starcraft 2, cât și
echipa de LoL XPC Gaming au ajuns în sferturi de finale, clasându-se finalmente pe
un meritoriu loc 5.
nightend-ziaruldealba.ro
„Putem spune că România continuă tradiția începută în 2009 mai precis menținerea în
primele zece țări la Campionatul Mondial de Sporturi Electronice. Hearthstone se
dovedește a fi unul dintre jocurile în care românii reușesc de fiecare dată să intre
pe podium. La PGL Winter Tavern Tales, concurs cu premii în valoare totală de 25.000
de dolari, desfășurat în urmă cu o lună la DreamHack Cluj-Napoca, premiul cel mare
l-a câștigat tot de un sportiv din țara noastră, Andrei ”Hannballz2” Militaru, iar
acum un alt român obține medalia de bronz. Acestea sunt, firește,  doar cele mai
recente succese, pentru că  avem și alti jucători români foarte buni la Hearthstone,
precum Radu ”Rdu” Dima, actualmente membru al organizației spaniole G2 Esports”, a
declarat Silviu Stroie, președintele PGL și vicepreședinte International e-Sport
Federation (IeSF).

În clasamentul pe națiuni al CM de Sporturi Electronice 2015 poziția de lider a fost
ocupată de Serbia, cu 147 de puncte, urmată de Coreea de Sud, cu 132 de puncte,
China, pe locul III, cu 113 puncte, Finlanda, pe IV, cu 111 puncte și Thailanda, pe
locul V, cu 67 de puncte. România și Filipine și-au împărțit locul VI, la egalitate
de puncte (63).

Campionatul Mondial de Sporturi Electronice (IeSF) reprezintă una dintre cele mai
importante competiții esport din lume prin care se dorește promovarea pe plan
internațional a sporturilor electronice.
PGL este unul dintre cei mai importanți membri ai federației și susține în fiecare
an această competiție, prin organizarea de calificări și însoțirea reprezentanților
României.

sporturi electronice

Despre PGL

PGL, brandul esports al Computergames.ro, are o experiență de 13 ani în organizarea
de evenimente naționale și internaționale de gaming. Prin intermediul
parteneriatelor cu organizații de renume din domeniul sporturilor electronice, PGL a
organizat evenimente, turnee și calificări pentru DreamHack, IeSF, WCG, în același
timp oferind susținere pentru sporturile electronice prin numeroase cupe și
campionate naționale.
Datorită propriului studio modern, PGL transmite și produce conținut în mai multe
limbi pentru ligile și evenimentele de sporturi electronice din întreaga lume,
printre care DreamHack, The International și IeSF World Championship. Anul acesta,
PGL și-a mai trecut în palmares sezonul de debut al competiției PGL CS:GO
Championship Series, urmat de PGL Season 1.
Din 2012, PGL organizează și festivalurile DreamHack în România, reușind la cea de-a
6-a ediție să găzduiască la Cluj-Napoca un turnueu Major de CS:GO, alăturându-se
Germaniei, Suediei și Poloniei ca țară organizatoare pentru cel mai prestigios
turneu de CS:GO din lume.

Continue Reading

Sport

Mihnea Costachi intre premianti la “Cupa Orasului Tasnad”

Published

on

sah

In orasul Tasnad a avut loc un open internațional de seniori care a reunit la start 81 de participanți din șapte țări: Franța, Germania, Moldova, Serbia, Ucraina, Ungaria și România.

Intre participanți aflându-se trei mari maeștri internaționali, 10 maeștri internaționali și 8 maeștri FIDE, fondul total de premiere fiind de 13.000 lei, dintre care 3.100 lei pentru primul clasat.

mihnea

La capătul celor 7 runde desfășurate în sistem elvețian, Mihnea Costachi (CSU Alba Iulia) s-a clasat pe un excelent loc 4 cu 5 puncte (3 victorii și 4 remize), fiind devansat de un trio format din maeștrii internaționali Dan Bogdan (Șah Club Vados Arad), Gabor Nagy (Ungaria) și Adrian Petrisor (Șah Club Galați), toți cu 5,5 puncte. Pentru clasarea pe locul 4 Mihnea Costachi a fost recompensat cu un premiu de 900 lei. Un rezultat bun a obținut și maestrul FIDE Ovidiu Lupu (CSO Cugir), clasat pe locul 16 cu 5 puncte.

Continue Reading

Trending